Nastali iz nužnosti, kroz povijest su postali statusni simbol. Danas, pak, za njima uglavnom posežemo kad želimo svakodnevne kombinacije podići na sasvim novu razinu. Ovisno o efektu koji želimo postići, biramo različite modele. Tako će fedora šešir, koji je primarno muški model, kombinaciji dodati prizvuk snage, dok će šešir izrazito širokog oboda biti jedan od najženstvenijih i najmističnijih modela. No sasvim je svejedno u kojem stilskom smjeru krenete jer će baš svaki model vašem outfitu podariti poseban dojam.
Nošenje šešira datira još iz pretpovijesnog doba, no pravu popularnost ovaj današnji modni dodatak stječe u vrijeme kada je plemstvo pomoću njih iskazivalo svoj status u društvu, a to se prvenstveno odnosi na muškarce. No, nije ovo jedini razlog velike popularnosti šešira kao funkcionalnog modnog dodatka. Bio je dijelom raznih nošnji i uniforma, a posebno je popularan bio među lovcima i ribičima koji su se njime služili kao zaštitom od sunca.
C&A, 19,99 € (150,61 kn)
Mango, 39,99 € (301,30 kn)
Šeširi su nekada bili dijelom odjevnih kombinacija u svakom godišnjem dobu, no tijekom desetljeća padaju u zaborav. Naravno, uvijek je bilo dama i gospode koji su uživali u oplemenjivanju svojih kombinacija raznim šeširima. U isto vrijeme, zanat proizvodnje ovog modnog dodatka razvio se u pravu umjetnost. Ipak, čak ni ta prava mala remek-djela nisu bila dovoljna da šire mase ponovo prepoznaju moć šešira. Većina ih je smatrala da će dodavanjem šešira u outfite postati preupadljivi te kako će se steći dojam da se nastoje prikazati pripadnicima klase iznad one kojoj pripadaju.
Zara, 39,95 € (301 kn)
Tommy Hilfiger, Fashion&Friends, 74,90 € (564,33 kn)
Srećom, vremena se mijenjaju. Pa, iako ih u zimskim mjesecima ne možemo toliko često vidjeti na gradskim ulicama, dolaskom ljeta šeširi doživljavaju svoju malu renesansu, i to uglavnom u slamnatom izdanju. Naravno, i dalje se za njima poseže uglavnom za zaštitu od jakog sunca, no sve češće se dodavanjem šešira nastoji postići profinjenost outfita i dojma koji ostavljamo. Zato i jesu, od muškog komada, danas postali dominantno ženskim odabirom. To je kao rezultat donijelo njihovu prisutnost u kolekcijama raznih brendova, kako onih čije kreacije gledamo na modnim pistama, tako i onih čije zanimljive dizajne i sami nosimo po ulicama i plažama.
Aldo, 26 € (195,90 kn)
H&M, 9,99 € (75,27 kn)
Foto: Pexels i press