Društvene mreže prepune su talijanskih izraza „la dolce vita“ i „dolce far niente“ koji su uglavnom popraćeni fotografijama žena u lepršavim outfitima i razbarušene frizure. To je, naravno, rezultiralo pojavom novog mikro trenda nazvanog „tomato girl“ estetika. Iako sam naziv asocira na crvenu boju i njezinu dominaciju odjevnim kombinacijama, stvarnost je upravo suprotna. Crvena se u ovoj estetici pojavljuje samo u tragovima, a naziv inspiraciju vuče od jela tipičnog za mediteranske krajeve, osobito Italiju – tjesteninu s rajčicama.
Budući da gastronomija i moda nisu baš srodni pojmovi, postavlja se pitanje koja je njihova poveznica i zašto je trend u odijevanju nazvan prema jelu? Odgovor je, zapravo, vrlo jednostavan. Tjestenina s rajčicama jednostavno je mediteransko jelo i kao takvo predstavlja lakoću življenja na ovim prostorima. Lagana odjeća načinjena od prirodnih materijala, široki i lepršavi krojevi, prozračnost i minimalizam najbolje će opisati ovu estetiku. A kad je riječ o konkretnim odjevnim komadima, najbolji odabir svakako će biti dugačke haljine i kombinezoni otvorenog gornjeg dijela. Bilo da je riječ o dnevnim ili večernjim kombinacijama, ovi će krojevi činiti univerzalan outfit koji se jednostavno transformira za većinu ljetnih prigoda. No, jednako dobar odabir bit će i setovi sačinjeni od bluze i hlačica ili mini suknje. Naravno, i ovi komadi trebaju biti prozračni, stoga birajte kratke modele blagog oversized kroja.
H&M, 24,99 € (188,29 kn)
Zara, 45,95 € (346,21 kn)
Top, Tezenis, 17,99 € (135,55 kn); kratke hlače, Tezenis, 24,59 € (185,27 kn)
Tomato girl estetika bazira se na minimalnom broju odjevnih komada, ali nipošto na njihovom dizajnu. Kockasti uzorci poput onih koje smo naviknuli viđati na starinskim stolnjacima i zastorima, razna izdanja vezova, cvjetni uzorci, čak i apstraktni motivi izrazito su poželjni. Kad je riječ o koloritu, uz bijelu boju dominiraju i plavi te crveni i zeleni tonovi koje i inače primjećujemo u mediteranskim odjevnim kombinacijama. No, pravi se minimalizam očituje u broju i odabiru modnih dodataka. Obuća je, ako je ima (jer ljeto na moru ipak najviše volimo provoditi bosi), jednostavna i bezvremenska. Bazične kožne sandale i natikače u dnevnoj varijanti i jednostavne slingback cipele s kitten potpeticom u večernjim izdanjima bit će sasvim dovoljne. Međutim, ključni modni dodaci dolaze u formi marame kojom ćete ukrotiti morem i solju razbarušenu kosu te sunčane naočale koje će vam omogućiti ugodu boravka na suncu neizostavni su dijelovi ove trenutno najtraženije ljetne estetike.
Guess, Humanic, 99,95 € (753,07 kn)
Mango, 12,99 € (97,87 kn)
Balenciaga, Anda, 430 € (3239,84 kn)
Foto: Shutterstock i press